Odnośniki
Przejdź do: www.bip.pgkiw.alekskuj.pl
Treść strony
Dział Księgowości
Za prawidłowe funkcjonowanie Działu Księgowości odpowiada Główna Księgowa – Pani Barbara Kuleszow
Zastępcy Głównej Księgowej – Pani Renata Gajewska
Specjalista d/s płac – Pani Katarzyna Latopolska
Zakres obowiązków i czynności Głównej Księgowej
- Do obowiązków Głównego Księgowego Przedsiębiorstwa należy:
- Sporządzanie kalkulacji na wszystkie rodzaje usług realizowane przez Zakład.
- Opracowanie planu finansowego Zakładu i nadzór nad jego wykonaniem.
- Rozliczanie kosztów własnych i sprzedaży na poszczególne rodzaje działalności gospodarczej Zakładu oraz bieżąca analiza ekonomiczna wyników finansowych.
- Terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych.
- Przygotowanie i opracowanie doraźnych informacji ekonomiczno – finansowych na polecenie Dyrektora Zakładu.
- Bieżąca analiza sytuacji finansowej Zakładu.
- Prowadzenie księgi głównej – ewidencja wszystkich operacji księgowych.
- Bieżące zaznajamianie się z nowymi przepisami i uregulowaniami prawnymi oraz ze zmianami w przepisach prawnych i ich interpretacja w zakresie zagadnień finansowych i podatkowych.
- Sporządzanie: deklaracji podatkowych podatku dochodowego od osób fizycznych, przelewów zaliczek na podatek, informacji dla pracowników o wysokości uzyskanych dochodów oraz należnego, pobranego podatku.
- Sporządzanie deklaracji podatkowej podatku od towarów i usług VAT.
- W celu realizacji swych zadań Główna Księgowa ma prawo:
- Określić zasady, w/g których mają być wykonywane przez inne służby prace niezbędne do zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej oraz księgowości.
- Żądać od innych komórek organizacyjnych Zakładu udzielania w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień jak również udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji.
- Występować do Dyrektora Zakładu z wnioskiem o przeprowadzenie kontroli poszczególnych działów Zakładu.
Zakres obowiązków i czynności Zastępcy Głównej Księgowej
- Zakres obowiązków w zakresie rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych.
- Rozliczenie poleceń wyjazdów służbowych, wypłaty zaliczek, faktur oraz sporządzanie przelewów do realizacji.
- Wstępna kontrola przedkładanej dokumentacji do realizacji.
- Sprawdzenie listy płac i zasiłków pod względem rachunkowym.
- Przedkładanie dokumentów do naliczeń.
- Sporządzanie i dekretowanie bieżąco wyciągi bankowe.
- W zakresie spraw finansowo–księgowych.
- Prowadzi rejestr kosztów z podziałem na paragrafy oraz na poszczególne działalności.
- Dekretacja dokumentów.
- W zakresie gospodarki magazynowej.
- Prowadzenie kartoteki magazynowej ilościowo – wartościowej materiałów w magazynie.
- Księgowanie obrotów metodą przebitkową.
- Odpowiada za wstępna kontrolę polegającą na badaniu dokumentów źródłowych pod względem formalnym i cyfrowym, zgodność dowodu Pz z fakturą lub innym dokumentem przychodu materiału.
- Badanie zasadności merytorycznej, formalnej i finansowej przed ich zaksięgowaniem na urządzeniach księgowych.
- Sporządzanie rozdzielnika do 6-go następnego m-ca.
- Bieżące księgowanie dokumentacji magazynowej.
- Uzgadnianie stanów księgowych na kartotekach ilościowo – wartościowych z kartoteka magazynową do 15-go następnego miesiąca po kwartale:
- obustronne podpisywanie kartotek,
- sporządzanie oświadczenia stwierdzającego zgodność kartotek lub zaistniałych uchybień.
- Uzgodnienie salda.
- Przestrzeganie przepisów o gospodarce magazynowej.
- Rozliczanie spisów z natury.
- rozliczanie paliwa do 10-go następnego m-ca.
- Prowadzenie tabeli środków trwałych „011”, oraz pozostałych środków trwałych w używaniu „013” na poszczególne grupy zgodnie z klasyfikacją (numer inwentarzowy, stawka umorzeniowa).
- nalicza umorzenie,
- uzgadnia z księgowością syntetyczną.
- W zakresie planu finansowego i cen.
- Do obowiązków należy współudział w opracowaniu planu finansowego Zakładu oraz sporządzanie kalkulacji na wszystkie rodzaje usług, realizowanych przez Zakład.
- Wykonywanie poleceń bezpośredniego przełożonego oraz Dyrektora Zakładu.
- Zachowanie tajemnicy służbowej.
- Zastępstwo w czasie nieobecności (urlop, chorobowe p. Katarzyny Latopolskiej).
Zakres obowiązków i czynności Specjalista d/s płac
- Zakres obowiązków w zakresie płac.
- Prowadzenie funduszu płac.
- Realizacja funduszu płac.
- Kontrola funduszu płac.
- Prowadzenie wymaganych rozliczeń.
- Prowadzenie instruktażu poprawnego sporządzania dokumentacji płacowej przez pracowników komórek organizacyjnych.
- Dokonywanie wstępnej kontroli dokumentacji źródłowej przez komórki organizacyjne.
- Naliczenie i sporządzenie wszystkich list płac oraz rozliczenie wszystkich składników wynagrodzeń do ewidencjonowania wypłat i świadczeń.
- Sporządzanie wszystkich deklaracji ZUS (DRA, RCA, RMUA i innych...).
- Dokonywanie odpisów ZFŚS.
- Potrącanie podatku dochodowego od osób fizycznych i umowy-zlecenia. Sporządzanie rocznych deklaracji PIT 11, 40, 88.
- Sporządzanie przelewów wynikających z listy płac.
- Wydawanie zaświadczeń.
- Sporządzanie zestawienia finansowego, oraz rozdzielnika płac do 8-go następnego m-ca.
- W zakresie PZU.
- Prowadzenie wszystkich czynności związanych z ubezpieczeniem pracowników oraz wypłat z tytułu odszkodowań i innych objętych polisą ubezpieczeniową.
- Ponosi odpowiedzialność osobistą związaną z czynnościami wynikającymi ze znajomości przepisów PZU.
- W zakresie spraw księgowych.
- Prowadzi rejestr zakupu.
- Prowadzi ewidencję pożyczek mieszkaniowych.
- Bieżąco analizuje zobowiązania zakładu.
- Rejestruje zapłaty.
- Wystawia polecenie do 10-go następnego m-ca.
- Sporządza wymagane zestawienia do 15-go następnego m-ca po kwartale.
- Wykonuje polecenia bezpośredniego przełożonego i Dyrektora Zakładu.
- Podczas nieobecności (urlop, chorobowe p. Gajewskiej) sprawdza dokumenty pod względem rachunkowym.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: inż.Bartłomiej Bartczakdata wytworzenia: 2004-12-28
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2004-12-28 14:37
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2007-08-24 12:28
Opis strony
Redaguje: mgr Rewers Joanna, dział księgowości, PGKiW Sp. z o.o., 87-700 Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12,
(054) 282 47 70 wew. 24
(054) 282 47 70 wew. 24
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 10341
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2007-08-24 12:28:18